יום שלישי, 22 במאי 2018

מיקור המונים

מהו מיקור המונים?
מיקור המונים (Crowdsourcing) הוא שיטה שבה חברה מוציאה את הייצור אל ההמונים באינטרנט, במקום לבצע אותו באמצעות עובדים שכירים. קבוצה גדולה מאד של אנשים מבצעת משימה מורכבת. אתרים שונים באינטרנט יוצרים את הערך שלהם בעזרת המוני משתמשים, כשכל אחד תורם את חלקו לתמונה הגדולה.

דוגמאות לשימושים פופולריים במיקור המונים:
1. ויקיפדיה - אתר זה מתבסס על כתיבה של ההמונים - כולם כותבים ותורמים לערכים ובעזרת העבודה המשותפת נוצרת האנציקלופדיה כולה.
2. waze - היישומון מציג מידע על התנועה ועל הניווט המומלץ בזמן אמת, כאשר כל המידע מבוסס על מיקור חוץ של ההמונים המתעדכן כל העת.

מה המניעים של המשתתפים במיקור המונים?
המניעים דומים מאוד למניעים המוכרים לנו מעולם הלמידה: סקרנות, אתגר, סטטוס והכרה קהילתית, העשרה אינטלקטואלית, תחושת שייכות, תרומה לקהילה והנאה.

מה המניעים של חברות / אתרים / ארגונים להשתמש בשיטה של מיקור המונים?
חיסכון בעלויות - אין צורך להעסיק עובדים לצורך ביצוע המשימות.
הרחבת הידע - השיטה מתבססת על ידע של אנשים רבים, וכך ניתן לקבל ידע נרחב בתחומים מגוונים, ולא להסתמך רק על ידע של אנשים בודדים שידיעותיהם מוגבלות.
דיוק ושיפור הידע - בעזרת השיח המתנהל בין האנשים ובעזרת שקלול המידע הקיים בין כולם מתבצע תהליך של דיוק ושיפור הידע.


בסרטון הנמצא בקישור המצורף ניתן לראות דוגמה מעניינת של מיקור המונים בתחום הבריאות:


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה